dinsdag 26 juni 2018

Kwh meter loggen

Het is ook mogelijk om een aanvullende losse (DIN rail) kWh meter op de Youless . Hierin lees je hoe je een analoge Ferraris-meter kunt uitlezen. Moderne huizen zijn echter uitgerust met een digitale (slimme) kWh - meter. Vrijwel alle DIN kWh meters hebben een pulsenuitgang, maar voor de meer fancy opties (IR, MBus, Modbus) zul je iets verder moeten kijken . Zonnepanelen productie via wifi uitlezen?


Schema om lichtpuls van meter naar Ste converteren?

KWH meter online uitlezen posts jul. De EMU Professional is een kWh - meter , universeelmeter, logger en webserver in één. Een standaard internetbrowser volstaat voor de . De meeste grote moderne omvormers loggen zelf hun productie. Via e -Bay kunt u al voor pak-em-beet euro een digitale kWh meter bemachtigen. De groenstroomteller is niet meer dan een geijkte kWh - meter met een.


In mijn meterkast heb ik bij de aanleg van mijn PV installatie din kWh meters met. Maar eigenlijk is de digitale kWh - meter , de zogenaamde slimme meter,. Natuurlijk kun je ook alleen de meters in de meterkast loggen en de .

Bij een huishouden met een slimme meter kan de netbeheerder automatisch de meterstanden vanaf afstand uitlezen. Hallo, dat snap ik , ik heb er ook een aparte kWh meter tussen. In het display lees ik enkel standen uit die ik in mijn oude meter ook kon uitlezen: standen laagtarief en hoogtarief. Deze pagina heb ik geschreven naar aanleiding van heel veel vragen over mijn stroommeet-projectje. Zijn er ook mensen die slimme meter uitlezen met de Raspberry Pi?


En die hierover met andere mensen willen delen? Want stel nou dat je in huis een slimme meter hebt. Ppoort ( simpelweg een seriele poort) elke seconden het verbruik loggen. Wil je je slimme meter live kunnen uitlezen?


De Ppoort uitlezing van Enelogic maakt het mogelijk voor € 79. Zo halen we in feite de meterkast op een mooie manier naar de huiskamer. Lees uw slimme meter met UMeter gratis uit.


Registreer nu en krijg toegang tot uw data en inzicht in uw energieverbruik! Werkt met alle energieleveranciers. Met een Raspberry Pi, een kabeltje en software kun je gemakkelijk de gegevens uit je slimme meter uitlezen. Meet de consumptie in kWh en de … Voeg toe.


Ik heb beperkte IT-ervaring op het vlak van loggen van gegevens etc. Met een aparte kwh meter lees je ook je opbrengst uit.

De meters dienen dan wel over een puls-gever te beschikken of hierop voorbereid te. Hierbij kunt u denken aan het loggen van de temperatuur bij legionella, een. Gemakkelijk het aantal KWh -uren aanpassen aan klantwensen en deze . Ebeltjes (domoticx.nl) from __future__ import . Uitlezen slimme meter met Raspberry Pi. Dus als wij op een goede dag kWh genereren met onze zonnepanelen, hiervan overdag kWh opmaken, en 10 . Wij zijn een verbruiks- logger aan het ontwerpen specifiek voor Tesla.


De hardware werkt al perfect, dat is dan een 3-fase of 1-fase kWh meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts