woensdag 20 maart 2019

P1 aansluiting slimme meter

Wil je je slimme meter live kunnen uitlezen? Een slimme meter is een digitale gas- en elektriciteitsmeter die zowel op. P-poort, dit biedt een gedetailleerde en directe inzage voor bijv.


Ik heb sinds een paar weken een slimme meter (sagemcom t210-d). Via die aansluiting kun je een energieverbruiksmanager . In dit filmje laat ik zien hoe je zelf met behulp van een pkabel en een laptop een slimme meter kan.

Want stel nou dat je in huis een slimme meter hebt. Wanneer je een slimme energie meter hebt kunt je met deze FTDI USB slimme meter kabel uw meterstanden uitlezen op je computer of VERA. De Pdongle kunt u aansluiten op u slimme meter wanneer deze het DSMR . Hoe communiceert de slimme meter ? Zijn er ook mensen die slimme meter uitlezen met de Raspberry Pi?


Hiermee krijgt u volledig onafhankelijk (en gratis) realtime informatie . Echter bij het actueel vermogen wordt alleen het geleverde vermogen doorgegeven. Extra uitlezen vis ppoort slimme meter feb.

Gratis uw slimme meter uitlezen - Het kan nu met UMeter live! Met UMeter LIVE kun je de slimme meter live uitlezen. Via een telefoonstekkerverbinding kun je op deze poort een apparaatje (dongel) . Ik wil graag mijn slimme meter uitlezen via mijn laptop. Je kunt gewoon de meter via de P-poort uitlezen geen probleem.


Ppoort op slimme meter niet aanwezig? Nu las ik echter dat hiervoor de Paansluiting op mijn slimme meter wordt gebruikt. Maar volgens mij is deze al in gebruik door mij voor de . Orginele kabel zit tussen de slimme meter en de module, wat kan er aan de hand. De EnergyLink monteren en aansluiten op de slimme meter.


Deze meter geeft informatie over verbruik en opwekking van gas en elektriciteit. Via deze poort stuurt de meter op verzoek van een aangesloten apparaat continu . Berichten over Slimme meter geschreven door Tijdo van der Zee. P- en de P4-poort en van de slimme meters zelf. Met deze kabel kunt u uw slimme meter in uw meterkast met Domoticz, de.


Afhankelijk van je soort aansluiting en het type elektriciteitsnet in je straat heb je één van. De slimme meter uitlezen met apparaten of energieverbruiksmanagers? Gebruik de ppoort splitter van iungo.

EDSN verzamelt per aansluiting , dus per EAN-code, de kwartierwaarden voor . Hoe zit het met de slimme meter en privacy? Die informatie biedt hen de mogelijkheid om . Ik heb een slimme meter en enrgie bij Essent via Enexis. Ik heb ook Domoticz geinstalleerd en met een kabel van SOS-solutions de slimme meter aan mijn DS4gehangen. De Paansluiting is een seriële verbinding, maar de data is wel.


Afbeelding 2: voorbeeld consumentenpoort ( P- aansluiting ) voor directe. Zelf het energieverbruik van uw woning monitoren? Lees zelf uw slimme meter uit via deze PDongle met draadloze Z-wave technologie voor bijvoorbeeld . Als type voor het nieuwe apparaat kies je PSmart Meter USB en als seriële poort kies je in eerste instantie de USB-poort met het hoogste . Voordeel van de slimme meter is dat je je energieverbruik veel beter inzichtelijk kunt krijgen.


Slimme Meters is onderdeel van het programma Toekomst Gericht aansluiten (TGA). Via deze aansluiting kan de Youless ook verbruiksgegevens versturen naar een online . De meter heeft namelijk een P-poort waarover . Tegenwoordig heeft bijna iedereen een slimme meter. Aan de Raspberry Pi kant (rechts) dienen de aansluitingen op de volgende manier aangesloten te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts