woensdag 18 mei 2016

Slimme meter raspberry pi

Zijn er ook mensen die slimme meter uitlezen met de Raspberry Pi ? En die hierover met andere mensen willen delen? Tegenwoordig heeft bijna iedereen een slimme meter in de meterkast. Met een Raspberry Pi , een kabeltje en software kun je gemakkelijk de . Ben jij benieuwd naar je energieverbruik?

Ik wil de raspberry gaan gebruiken om de slimme ga- en electriciteitsmeter uit te lezen. Ik ben niet zo goed thuis in programmeren. Bij Infi krijgen nieuwe medewerkers als welkomstcadeautje een Raspberry Pi ( RPi). Domoticz ieder keer OFFLINE aug. Slimme meter uitlezen met Raspberry Pi.


Via via kwam ik op zonnestraal. Voor een meer uitgebreide beschrijving zie hier.

Thuis de slimme meter uitlezen om precies te zien hoeveel stroom- en gas je verbruikt? Dat kan eenvoudig met de Raspberry Pi. Met deze slimme - meter -kabel is het mogelijk je slimme meter uit te lezen door hem aan te sluiten op bijvoorbeeld je NAS, Raspberry Pi , of vera controller Hij . Een van de leukste dingen van een slimme meter is niet het verbruiksoverzicht wat. Een raspberry pi of een ander device met domoticz erop. Ik heb al het nodige gezocht op internet naar het koppelen van de slimme meter met een Raspberry Pi.


Echter gebruiken ze daar allemaal een . Ik heb bijvoorbeeld een Raspberry PI naast mijn slimme meter gezet en verbonden met een kant-en-klare Pmeter kabel. Dit omdat ik alles op mij Pi probeer te draaien. Er zijn meerdere methode om een slimme meter uit . Ik zou gaan voor een Raspberry pi die je ook aan de wifi hangt, en die om de 10.


SmartMeterDash kabels op Raspberry Pi met . De opbrengst van onze zonnepanelen via Raspberry PI. De slimme meter heeft een puitgang waar elke seconden gegevens uitkomen. Op mijn Raspberry pi zijn drie temperatuursensoren gemonteerd van het .

Diverse kabels om zelf eenvoudig de slimme meter uit te kunnen lezen, energieverbruiksmanager CEMM of RaspberryPi. USB RS2converters are often hogged by the USB modem facilities. Dan schiet het je te binnen dat er nog ergens een Raspberry Pi in de. Review: SmartPi – slimme energiemeter voor de RPi.


Ppoort slimme meter – Telegram uitlezen met Python. Werkt voor de meeste slimme meters. Sinds kort heb ik een slimme meter , de Landis Gyr E3DSMR 4. Dit bleek mogelijk met een Raspberry Pi en een datakabel (die de slimme meter met de Pi verbindt).


Voor de Pi zijn meerdere (gratis) . Heb jij de Raspberry naast je slimme meter hangen, of een lange telefoonkabel van je . Op internet zijn al diverse beschrijvingen te vinden hoe de P1-poort van een slimme meter uitgelezen kan worden, ook m. Apeldoorn - Steeds meer woningen hebben een slimme meter en er zijn nu. Deze opstelling bestaat uit een Raspberry Pi (micro-computer) welke is doorverbonden met een seriĆ«le kabel naar de slimme meter. Ik heb een raspberry pi gekoppeld met een slimme meter. Met de gratis software PlaatEnergy heb je perfect inzicht in je energie en gas . Hans gaat de slimme energiemeter uitlezen met de DSMR (Dutch Smart Meter Requirements) reader op een Raspberry Pi.


Het software pakket is open source . Dat de RaspberryPi -lijn zich voor leuke projectjes leent is genoegzaam bekend. The Dutch Smart Meter has a Pconnection.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts